DEĞERLERİMİZ SESİMİZ PROJEMİZ
Proje kurucumuz EMEL GÜNDOĞAN, İtalya'nın kurucu ortak olduğu projeyi yürütmektedir. Uluslararası 14 okulun ve ülkenin katılımıyla proje oluşturulmuştur. (Türkiye-Romanya-İtalya-Yunanistan)
DEĞERLERİMİZ SESİMİZ PROJEMİZ
Proje kurucumuz EMEL GÜNDOĞAN, İtalya'nın kurucu ortak olduğu projeyi yürütmektedir. Uluslararası 14 okulun ve ülkenin katılımıyla proje oluşturulmuştur. (Türkiye-Romanya-İtalya-Yunanistan)
Projenin Amaçları
1.Kültürel değişimi teşvik etmek: Farklı ülkelerden gelen öğrenciler arasında anlayış ve işbirliğini teşvik etmek
2.Değerler üzerine düşünmeyi teşvik etmek: Öğrencilere paylaşılan değerler ve bunların günlük yaşamdaki önemi üzerinde düşünmelerini için öncülük etmek
3.Yaratıcılığı geliştirmek: Öğrencilerin yazma, çizim ve dijital tasarım olmak üzere çeşitli web2 araçları ile sanatsal becerilerini geliştirmek
4.Dil becerisini geliştirmek: Öğrencilerin işbirlikçi tartışmalar ve proje faaliyetleri ile dil yeterliliğini geliştirmek
5.Dijital okuryazarlığı teşvik etmek: İşbirliği iletişim ve sunum için dijital araçları kullanmak
6.Aktif katılımı teşvik etmek: Öğrencilere seçilen değerleri kendi toplumları içinde somutlaştırmaları ve uygulamaları için fırsat sunmak
Etkinlik Yönergeleri
1.Ekim ayı etkinliği: Öğrenciler, daha iyi bir Dünya için ortak değerleri kelime bulutu etkinliği ile keşfeder.
2.Kasım ayı etkinlikleri: Öğrenciler, değerler yapboz etkinliği ile oyun hazırlar.
Öğrenciler, "Renkli Değerler Mozaiği" etkinliğiyle çizimler yaparak bu çizimlerden mozaik çalışması oluşturur.
3.Aralık ayı etkinliği: Her bir öğrenci bir değer seçerek yeni yıl mesajı oluşturur ve bu mesajlardan dijital bir kitap oluşturur.
4.Ocak ayı etkinliği: Karışık ülke takımı etkinliği ile öğrenciler farklı türde web2 araçları kullanır.
Öğrenciler altı takıma ayrılır. Her takım iki ay ve değer seçerek farklı çalışmalar oluşturur.
Takım 1:
Ögrenciler, Haziran(nezaket) ve Temmuz(Cesaret) ayları için öğrenciler beyin fırtınası yaparak akrostiş hazırlar.
Takım 2:
Öğrenciler, Mart(saygı) ve Eylül(cömertlik) ayları için dijital kitap hazırlar.
Takım 3:
Öğrenciler, Ağustos(sevgi) ve Ekim(adalet) ayları için atasözleri ve deyimler panosu oluşturur.
Takım 4:
Öğrenciler, Şubat(dayanışma) ve Kasım(huzur) ayları için poster hazırlar.
Takım 5:
Öğrenciler, Ocak (dürüstlük) ve Aralık(arkadaşlık) ayları için slogan hazırlar ve sesli olarak oluşturulan sloganları dijital kitaba aktarır.
Takım 6:
Öğrenciler, Nisan(Minnettarlık) ve Mayıs(sabır) ayları için kelime bulutları oluşturur.
5.Öğrenciler işbirlikçi final ürünü olarak takvim hazırlar. 12 ay için birer değer seçilir. Seçilen değerler için her okul, takvime farklı etkinlik ekler. Etkinlikler: çizim, atasözü, deyim, slogan, motto, poster, kendi ülkelerine ait semboller(değerleri temsil eden), değerlerle alakalı oluşturulan dijital kitap karekodları, akrostiş, şiir, kelime bulutu, yapılacaklar listesi, emoji vb..